words today

my entry for this time is quite different. i wish to publish something that can make we think the words.

peeps, mari kita hayati sama-sama kata-kata di bawah.

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah.
Menyediakan waktu untuk tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa.
Menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan.
Menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan.
Menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu.
DAN..
Menyediakan waktu untuk beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.


7 tukang karut:

joegrimjow said...

da xde mase
baru hargai nye kan

khaLifah feDi said...

emm...=) saling mengingati tq ea..!!

aloy_paradoks said...

nak menyediakan waktu... huh,,, susah tu..

speckurosaklagi said...

amik kat ne nih..pix tuh mcm pernah nmpak...

Monkey D Luffy said...

bagus sentiasa beringat

hehe

dakchomey said...

terima kasih la atas nasihat gitu..

n a r d indie winkie said...

to joe: tahu takpe.

to kf: welcome. moga kita sentiasa ingat.

to aloy paradoks: susah2 tak payah sediakan. hehe..

to speckurosaklagi: ambik kat scribd. pic tu google jek. hehe..

to monkey d luffy: ingat jgn tak ingat.

to dakchomey: sama2.