post untuk 2010

Lama dop kawe rehat? haha.. Setelah cool, dan cari idea, baru aku nak jejak balik blog aku yang tak seberapa initipati nya. Guys, rasanya tak terlambat untuk aku wish Happy New Year. Hehe.. Kat mana aku sambut? Better not to ask that. Aku tak suka join dan meng crowded kan diri ke dataran Tanjung Mas dan melihatkan bunga api yang hanya setinggi pokok kelapa sawit. So, there is no place like home. :-)

For sure, aku juga merasakan kesedihan berpisah dengan 2009. Banyak rentetan untuk aku ceritakan. But, I should choose what's the best. Oh yeah! Ini bukan best lagi kalo ceritanya tentang aku accident mac 2009. Itulah pertama kali aku mengalami pengalaman accident. Sorang2 plak tu. Dan yang lagi mencuakkan aku kerana waktu tu aku pakai motor Ego Kak Ain. Peh..cuak seh. Tuan punya motor yang balik ke BP waktu tu pasti marah bila dia dapat tahu motor dia cedera parah dari aku. Memang pun dia marah. Tapi nak buat camne, salah aku jugak. Dan sesungguhnya aku kurang berminat untuk membawa motor (cewah). Luckily aku dah ada kereta sendiri sekarang. Hehe..

But, since that aku sangat ngeri bila memandu di jalan licin. Sebabnya aku accident terlanggar bonggol yang aku tak nampak depan Saujana. Lagi-lagi tengah hujan dan menuruni bukit. Dan kedengaran orang menjerit ..AAAArgh... dari atas blok saujana. Mungkin sebab menyaksikan seorang gadis jatuh motor macam superman. Wtf. Bukan nak turun blok tolong aku ke. Tapi sebenarnya kalo dorang turun pun aku lagi malu coz dorang pasti akan tahu sape sebenarnya gadis misteri yang accident tu. Jadi aku cepat2 bangun. Syukurlah semua anggota badan aku takde pape. Kang lagi teruk kalo ada ambulans masuk Saujana dengan pak guard skali datang. Lagipun aku takde lesen motor okay. Jadi aku takut lagi berat kes tu.

Aku pun balik dengan membawa motor dalam keadaan yang lemah gile. Sampai2 bilik aku cite kat Aden dan call abah sambil nangis2. Memalukan sungguh. Haha.. Tapi ape2 pun perkara tu tetap takkan aku lupakan lagi2 dengan parut yang masih ada. Sungguh meninggalkan kenangan sewaktu di USM. Pasal ni aku ada cerita dalam kembali.





Lupa kan kisah 2009. Let bygones be bygones and start a new life. Azam baru? erm..aku tak terpikir pasal azam baru pun sebab tiap2 bangun pagi aku mengazamkan diri sendiri untuk sesuatu perkara tu. Hehe.. Be determined. Kalo kita dah aim sesuatu, teruskan ok? Teruskan capai ke tahap itu. Dan bagi aku, tahap yang aku impikan ialah kesenangan dengan keredhaan dariNya. And one more thing, aku nak cepat2 kahwin. Ooopps... Perlu berterus terangkah? :-p

Oh ya, satu benda untuk dikongsi bersama. Oleh kerana isu penggunaan nama Allah oleh Herald The Weekly Magazine sekarang ni, aku nak paste satu gambar yang mendatangkan ketidak senangan hati (am i spell right?) di kalangan kita (umat Islam). Erm..





13 tukang karut:

speckurosaklagi said...

pix anda sudah kena blok...

usm saujana blok baru ke??
takpe kenangan tuh...

kawin??ngan sapa?

Anonymous said...

emm yup slmt th baru nard!

azam kf thn emm nk post n3 byk2 hee...klu ble blm sempat nard bce n3 kf dh up lagi hahaha!

ok nard gud luck ok!

n a r d indie winkie said...

to speckurosaklagi: ok, takpe. nnti aku edit balik. ha'ah.. blok baru tuh. yg atas bukit. hehe.. kawen dgn sape. we'll see soon.

to kf: haha.. mcm tu kena slalu up to date ni. tak mau malas2 bukak blog. tapi nad sedikit kebusyan bila dan keje.

en_me said...

salam taun baru gakk wat nard tewww..

Anonymous said...

btol..duk kat umah gy besh kan..relax jew dr dok berpusu2 dgn owg ramai tu..

speckurosaklagi said...

wah aku pun 1st komen....hureyyy..
mana hadiah nard???

'AQILAH said...

duduk rumah boleh todo..hee :P

pic tu..hurm

Anonymous said...

controversial picture u got there, it enkindle. any way did u listen to new monoloque sounds???
-padu!!!

Encik Ariff said...

selamat tahun baru 2010.
rasa mcm nk tmbk org dlm gmbr tu. isy.

tehais said...

mu nak kawen dgn oghe kelate ko mu dok kecek kelate nih? :P

n a r d indie winkie said...

to en_me: slamat2.

to dakchomey: yeah.. kita sama.

to speckurosaklagi: hadiah ya? ko nak ape? nnti aku pos.

to 'aqilah: tido is the best damn thing.

to uvais: monoloque lagu baru ke? lom dengar lor.

to encik ariff: bom je kepala dia.

to tehais: oghe klate toksei lo. oghe klate dah kelik johor.

speckurosaklagi said...

ko kasi apa jam tangan timex kat aku k...

Anonymous said...

nice, i just added tons of fresh emo backgrounds to my blog
http://www.emo-backgrounds.info